سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 24
بازدید دیروز : 14
کل بازدید : 49792
کل یادداشتها ها : 78
خبر مایه


مروزه از بساری از اطرافیانمان می شنویم که به دلیل استرس و تغذیع نادرست از مشکلات معده مخصوصا زخم معده رنج می برند. در این مطلب از سایت آسان دنت ما برای شما از چگونگی به وجود آمدن زخم معده و درمان زخم معده بیشتر صحبت می کنیم تا بتوانید با روش های سنتی و طبیعی به درمان زخم معده بپردازید.

 

درمان زخم معده

 

 

زخم معده و درمان زخم معده


زخم معده مشکلی است که به علل مختلف در معده ی انسان ایجاد میگردد، فعالیت شیره های معده با احساسات و عواطف رابطه نزدیک دارد، در شرایط عادی دیواره ی معده به وسیله مواد شیمیایی قدرتمند، حراست می شوند که از جمله ی آنها میتوان به اسید هیدروکلریک اشاره کرد، امّا وقتی این دفاع طبیعی فرو میریزد، معده در عمل بخشی از خود را هضم می کند. در این زمان در معده زخم ایجاد می شود، که یافتن انها بسیار تدریجی است. زخــم معده اغلب در دوران استرس انسانها، صورت خارجی پیدا میکند. افرادی که به زخم معده دچار میشوند، اغلب بسیار عجول، سمج، لجباز، انتقام گیر، نگران و احساساتی هستند. این عده اغلب افراد سیگاری و الکلی و برنامه ی غذایی بدی دارند، که باید در رعایت برنامه غذایی و اجتناب شدید از نوشیدن الکل، مصرف کافئین و کشیدن سیگار و مراعات تغذیه مناسب و مسائل روح و روان زندگی، خود را متعادل نمایند تا بهبودی شایسته حاصل گردد.

زخم معده به ویژه در مواقعی که شخص در شرایط بحران روحی قرار می گیرد، از وخامت بیشتری برخوردار می شود. زخم معده ممکن است، ناشی از اسید و انزیم های معده باشد، این زخم ها در معده و دوازدهه (قسمت ابتدای روده کوچک ) به شکل زخم یا فرسایش مخاط معده و روده ی کوچک بروز می کند. زخم دوازدهه در افراد جوان و میان سال بروز می کند، در حالی که زخم معده معمولاً در افراد سالخورده تر ایجاد می شود. هر دو نوع این زخمها باعث ایجاد تھوع و استفراغ، نفخ و درد می شوند. دردناشی از زخم در عمق حفرهای معده پدید می آید. و درد آن اغلب انسان را در نیمه های شب بیدار می کند. معمولا با خوردن غذا و مصرف آنتی اسید بر طرف میشود. در موارد شدید هنگامی که که عروق خونی زیر زخم فرسایش می یابند، ممکن است خونریزی همراه با استفراغ مواد قهوه ای رنگ یا مدفوع سیاه قیری رنگ بروز کند. این ها دلایل آشکار لزوم مراقبتهای فوری پزشکی می باشند.

 

روش های درمان زخم معده در طب سنتی



شخص مبتلا به زخم معده باید از غذاهای آبکی از قبیل آش، شربت، دوغ، سبزیجات خام، میوه های نفاخ، حبوبات و چایی خودداری کند. غذاهای افراد مبتلا به زخم معده باید کم حجم و سبک باشد، مانند کباب برگ، کباب چنجه و بدون ادویه جات و از خوردن سرکه اجتناب شود و معده نباید خالی باشد. به طور کلی باید غذاهای این افراد ساده و به صورت آب پز باشد و از سرخ کردن و ادویه دار کردن غذاها بپرهیزید. تعداد وعده های غذایی باید زیادتر شود اما مقدار آن سبک تر شود.

 

درمان زخم معده

 

نسخه 1 برای درمان زخم معده


درمان زخم معده

 

دم کردهای مخلوط بابونه و زیره برای درمان زخم معده : این دم کرده ی مخلوط در افراد مبتلا به زخم معده و گاستریت تأثیر مسکن چشمگیری دارد: گل بابونه 30 گرم، برگ نعناع 3 گرم، برگ سنا 3 گرم، پودر زیره 10 گرم . طرز تهیه و روش مصرف: دو قاشق چایخوری از مخلوط گیاهی را با لیتر آب جوشی، به مدت ده دقیقه دم کنید و سپس از صافی رد کنید، دم کرده را داخل فلاسکا بریزید، بطور منظم صبحها ناشتا یک فنجان و شب ها قبل از خواب یک فنجان بدون شیرین کردن مصرف کنید، این دوره ی درمان تا بهبودی کامل باید ادامه یابد. .

 

نسخه2 برای درمان زخم معده


درمان زخم معده

 

 

چای بابونه: مصرف چای بابونه برای بیماران مبتلا به التهاب مزمن جدار مخاطی معده و حتی زخم معده بسیار مفید است. چای بابونه با مقدار مساوی نعناع و بادرنجویه مخلوط شود. طرز تهیه و روش مصرف: یک تا دو قاشق چایخوری پر، گل بابونه با یک فنجان آب جوش بمدت 10 دقیقه دم کرده و سپس از صافی رد کنید، در یک دوره ی درمانی بین سه تا چهار هفته روزانه سه بار قبل از غذا مصرف نمایید.

 

نسخه 3 برای درمان زخم معده


درمان زخم معده

 

آب کلم سفید مفید برای درمان زخم معده : آب کلم سفید یکی از داروهای قدیمی طب سنتی برای درمان گاستریت و زخم معده است. طرز تهیه و روش مصرف: با دستگاه آب میوه گیری، برگهای تازه ی کلم سفید را آبگیری کرده و به طور منظم پس از صرف غذا یک لیوان بزرگ آب تازه کلم سفید را بنوشید.(روزانه 1 لیتر)

 

 

توصیه هایی در درمان زخم معده


درمان زخم معده

 

آب سیب زمینی خام را گرفته و با عسل شیرین کرده، نیم ساعت قبل از غذا میل کنید.  20 گرم شیرین بیان را در یک لیوان آب جوش ریخته، مدت نیم ساعت دم بکشد، انرا صاف کنید روزی سه بار هر بار یک فنجان میل کنید. خوراکی های مفید برای درمان زخم معده عبارتند از عسل، زرشک خام، عرق نعنا، دمکرده ی بومادران، دمکرده ی بابونه، آویشن شیرازی، دمکرده ی بادرنجبویه، جوشانده ی شیرین بیان، جوشاندهی برگ گردو، زغال اخته، شربت گل سرخ، کباب برگ بی چربی. برای درمان زخم معده از خوردن این موارد پرهیز کنید : دوغ، کره، چای، نمک، سرکه، ادویه جات، کاهو، سبزیجات خام، میوه های خام، ساندویچ، سوسیس، کالباس، نوشابههای گازدار، دخانیات، ناراحتی ها، عصبانیت ها، بیخوابی شب.

 

منبع: http://www.asandent.com

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ