سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 11
بازدید دیروز : 14
کل بازدید : 49779
کل یادداشتها ها : 78
خبر مایه


یکی از قسمت های گوش که همیشه نسبت به آن کم لطفی می شود، جرم گوش است. این ماده که همیشه مردم از آن بد می گویند و سعی دارند آن را از میان گوش خود از بین ببرند، یکی از مهم ترین سد های دفاعی بدن است. در واقع این جرم هایی که در گوش ما قرار دارند جلوی ورود آلودگی ها و باکتری ها از طریق گوش را می گیرید. جرم گوش مانند یک تار عنکبوت عمل می کند و باکتری ها را در خود گیر می اندازد. علاوه بر این مورد، می توان از روی جرم های گوش به سلامتی بدن نیز پی برد.

 

 

 

جرم گوش

 

 

اگر جرم گوش سبز یا زرد باشد

رنگ طبیعی که جرم های گوش دارند، طیف نارنجی کم رنگ تا قهوه ای است. این رنگ ها نشان می دهند که گوش شما در سلامت کامل به سر می برد. اگر جرم گوش سبز، زرد یا سیاه باشد، در واقع به ما می گوید که گوش ما دچار عفونت شده است. برای بررسی دقیق تر این عفونت ها بهتر است نزد پزشک بروید. هرچند باید بدانید که در 70 درصد مواد حتی پزشک ها هم نمی توانند دلیل ایجاد این عفونت ها را تشخیص بدهند و فقط می توانند به شما در برطرف کردن آنها کمک کنند. البته کسانی که شناگر هستند به دلیل جمع شدن آب در گوششان بیشتر در معرض این عفونت ها قرار دارند.

اگر حرم های گوش پوسته پوسته و خشک باشند

اگر مواد جرمی گوش شما خشک و پوسته پوسته اند، به احتمال بسیار زیاد به اگزما مبتلا شده اید. بر خلاف باور مردم که فکر می کنند اگزما تنها بر روی پوست شکل می گیرد، گوش یکی از بهترین مناطق برای ایجاد این بیماری است. البته نیاز به ترس نیست چرا که درمان اگزمای گوشی بسیار آسان تر از بقیه انواع این بیماری است. اگر گوش شما با درد نیز همراه بود می توانید به بیماری سوریازیس مشکوک شوید. با اینکه این مورد چندان رایج نیست، با این حال محتمل است.

اگر جرم های گوش بدبو باشند

درست است که جرم گوش معمولا چرب و سرشار از آلودگی ها و باکتری ها است اما نباید به هیچ دلیل بو داشته باشد. اگر جرم های گوش شما بو دارند، به احتمال زیاد شما به عفونت های گوشی دچار شده اید. معمولا خود افراد به سرعت متوجه این موضوع می شوند ولی گاهی این بو باعث آزار رسیدن به اطرافیان نیز می شود. اگر گوش شما علاوه بر بو دادن زنگ نیز می زند، بهتر است هر چه سریع تر خود را به یک پزشک متخصص نشان بدهید.

 

جرم گوش

اگر این جرم ها باعث خارش گوش می شوند

این که شما در طول روز یک یا چند بار در اقصی نقاط بدن خود احساس خارش کنید یک امر بسیار طبیعی است و جای هیچگونه نگرانی ندارد. اما اگر شما به صورت مداوم در گوش خود، مخصوصا در گوش میانی احساس خارش می کنید، بهتر است کمی نگران شوید. این خارش ها می توانند به دلیل فعالیت باکتری ها رخ بدهند و به همین دلیل گوشتان دچار عفونت شود. بهتر است اگر در طول روز بیش از 10 دقیقه در گوش خود احساس خارش کردید به پزشک مراجعه کنید.

اگر این جرم ها به بیرون تراوش می کنند

همان طور که گفتیم جرم گوش یکی از مهم ترین قسمت های گوش محسوب می شود که به جلوگیری از ورود آلودگی ها به بدن کمک می کند. با این حال جای این جرم ها مشخص است و نباید به بیرون تراوش کنند. اگر شما صبح ها بعد از این که از خواب بیدار شدید و این جرم ها را بر روی بالشت خود مشاهده کردید، بهتر است نزد پزشک بروید چرا که این موضوع می تواند به دلیل عفونت باشد.

 

منبع:  نت سلامت 

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ