سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 14
کل بازدید : 49796
کل یادداشتها ها : 78
خبر مایه


یکی از بدترین مشکلاتی که برای افراد پیش می آید ، مرض قند یا قند خون می باشد که می تواند صدمات جبران ناپذیری را به شما وارد کنتد . هیپرگلیسمی یا قند خون شدید به بیماری می گوند که با افزایش شدید قند خون در رگ های شما همراه است . این بیماری می تواند باعث بروز مشکلات جدی همانند از دست دادن بینایی ، قطع عضو و مشکلات قلبی منجر شود . برای اینکه بتوانیم از این مشکلات جلوگیری کنیم باید به سرعت جلوی بیماری را بگیریم . برای این کار نیز باید با علائم قند خون آشنایی داشته باشیم .

 

 

 

علائم قند خون

 

 

علائم قند خون خفیف

معمولا افرادی که به قند خون خفیف دچار شده اند ، سطه قند خونی بالاتز از نرمال دارند . که در بزرگسالان از 200 تا 350 میلی گرم می باشد و در کودکان 200 تا 240 میلی گرم است . معمولا افرادی که به قند خون خفیف دچار می شوند با خوردن مایعات سریعا ادرار در بدن آنها بوجود می آید و باید خود را تخلیه کنند . متاسفانه بیشتر افرادی که سطح قند خونشان در این باز ها قرار دارد متوجه علائم بیماری نمی شوند و زمانی به دکتر مراجعه می کنند که دیگر کار از کار گذشته است و کار به جاهای باریک کشیده شده است . علائم قند خون خفیف عبارت اند از :

+ ایجاد افزایش تشنگی در فرد

+ کاهش وزن در افراد

+ بیشتر شدن دفعات دفع ادرار در این بیماران

+ خستگی های زودرس

+ بوجود آمدن افزایش اشتها

متاسفانه بچه های کوچک نمی توانند قند خون بالا را تشخیص بدهند و پدر و مادر آنها باید حواس خود را جمع کنند تا با مشاهده کردن این علائم در بدن آنها به دکتر مراجعه کنند تا هر چه سریع تر نسبت به درمان اقدام کنند .

قند خون بالا باعث می شود تا مایعات بدن شما به سرعت از دست برود و برای جبران این معضل باید آب بسیاری بنوشید . معمولا علائم از دست رفتن آب بالا در قند خون به این صورت خود را نشان می دهد :

+ خشک شدن دهان بیمار و تشنگی های زودرس

+ تیره شدن پوست و همچنین ایجاد خشکی بر روی آن

 

علائم قند خون

علائم قند خون وخیم

افرادی که از بیماری قند خون وخیم یا مرض قند جدی رنج می برند ، سطح قند خونشان در بزرگسالان از 350 بالاتر و در کودکان از 240 میلی گرم تجاوز می کنند . این گونه بیماران معمولا علائمی مانند علائم زیر را تجربه می کنند :

+ مشکلات دیداری ( تاری دید )

+ تشنگی شدید ( بیشتر از قند خون خفیف )

+ احساس سبکی در سر و گیجگاه

+ خشک شدن پوست و در بعضی موارد داغ و سرخ شدن

+ اختلالات در خواب ( ناتوانی در خوابیدن یا بیدار شدن )

احتمال این وجود دارد که بدن شما در چنین موادی در هیچ سطحی انسولین ترشح نکند ( افراد مبتلا به دیابت نوع یک و گاها دیابت دو ) این احتمال وجود دارد که بدن شما علائمی مانند آنچه در زیر مشاهده می کنید ، از خود نشان دهد :

+ بروز مشکلات تنفسی ( تنفس های تند و عمیق )

+ ضربان قلب سریع

+ بوی بد و زننده دهان

+ ایجاد استفراغ و از دست دادن اشتها

قند خون یکی از بیماری های است که هر روز در حال شایع شدن است و آشنایی با علائم آن می تواند به شما کمک کند تا سریع تر از آن با خبر شوید و زود تر نسبت به درمان اقدام کنید .

 

منبع : www.asandent.com

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ