سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 49669
کل یادداشتها ها : 78
خبر مایه


نمکی دریایی یا نمک خلیج همان طور که از اسمش مشخص است، از تبخیر آب دریا به دست می آید. نمک دریا نسبت به نمک های خانگی که شما دارید رنگ تیره تری دارد که دلیلش هم وجود مواد معدنی همچون رس در آن می باشد. وقتی که نمک را در کارخانه ها تصفیه می کنند، طی فرایند ید دار کردن تقریبا بیشتر مواد معدنی نمک به جز سدیم و کلر از بین می رود. خواص نمک دریایی باعث شده است که در این سال ها شاهد مصرف بیشتر آن نسبت به سال های دیگر توسط مردم باشیم.

 

 

 

خواص نمک دریایی

 

 

 

حفظ سلامت پوست

از همان گذشته از خواص نمک دریایی برای حفظ سلامت پوست استفاده می شده است. طبق مدارک به جامانده در شهر پترای اردن، مردم زیادی به دریای مرده یا بحر المیت می رفتند تا در آن حمام بگیرند. نمک دریای مرده یکی از بهترین مواد برای پوست می باشد که خاصیت جوان سازی دارد. در گذشته هم مردم از این موضوع خبردار بودند و به همین دلیل از آن استفاده می کرده اند. تحقیقات نشان داده است که در نمک دریای مرده مقدار زیادی منگنز وجود دارد. منگز باعث از بین رفتن ناهمواری های پوستی، طراوت و شادابی می شود. همچنین این نمک بر روی گردش خون و سم زدایی بدن نیز تاثیر دارد.

حفظ سلامت دهان

یکی از مهم ترین موادی که بری سلامت دندان استفاده می شود، فلوراید است. احتمالا همه شما تجربه خوردن این ماده در مدارس ابتدایی را داشته اید. نمک موجود در دریا دارای مقدار زیادی فلوراید می باشد که می تواند سلامت دهان شما را تضمین کند. جالب است بدانید که فلوراید دندان ها در مقابل مواد اسیدی حفظ می کند و از ایجاد پوسیدگی و عفونت های دندانی نیز جلوگیری می کند. شست و شوی منظم با آب نمک دریا منجر به تسکین زخم‌های دهانی، خونریزی لثه، زخم‌ها و نیز تسکین گلودرد می شود.

کمک به لایه برداری

یکی از مهم ترین استفاده هایی که از خواص نمک دریایی می شود، تولید لوازم آرایشی و بهداشتی است. نمک دریایی خاصیت لایه برداری دارد که می تواند منجر به از بین بردن پوست های مرده، روشن شدن پوست، تقویت گردش خون در بدن و بهبود بازسازی پوست شود. از نمک دریا در کرم های نرم کننده هم استفاده می شود چرا که دارای مواد ضد التهابی است. درمان موضعی با نمک دریایی توصیه می‌شود. زیرا نمک دریایی گردش خون بدن را تقویت می‌کند.

 

خواص نمک دریایی

درمان سینوزیت

همان طور که می دانید یکی از شایع ترین راه های درمان سینوزیت، قرقره کردن نمک می باشد. دانشمندان اعتقاد دارند که استفاده از نمک های دریای به جای نمک های معمولی تاثیر بسیار بیشتری بر روی روند درمان سینوزیت دارد. خواص ضد التهابی نمک دریایی یکی از بهترین عوامل برای درمان گرفتگی های گلو و بینی و همچنین از بین بردن خلط ها می باشد. استفاده از نمک دریایی می تواند منجر به تسکین ورم و احتقان شود. اگر هر شب دهان خود را با نمک دریایی قرقره کنید، احتمال ابتلا به سینوزیت تا 40 درصد کاهش پیدا می کند.

درمان پسوریازیس

پسوریازیس نوعی بیماری خود ایمنی می باشد که در آن بدن سیگنال‌های اشتباهی می‌فرستد. این سیگنال‌ها باعث افزایش سرعت چرخه? رشد سلول‌های پوست می‌شود؛ یعنی افزایش بیش از حد سلول‌های پوستی از میزان ریختن آن‌ها. افرادی که به این بیماری دچار هستند خارش و سوزش شدیدی را در  قسمت های از بدن خود احساس می کنند که بسیار دردناک و غی رقابل تحمل می باشد. استفاده از نمک دریایی یکی از بهترین روش های طبیعی برای درمان این بیماری می باشد. کافی است در این روش درمانی از نمک دریایی در حمام گل و گوگرد استفاده کنید.

 

منبع: رایان درمان

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ