سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 49678
کل یادداشتها ها : 78
خبر مایه


مو های زائد که معمولا بعد از سن بلوغ به صورت مو های کلفت به ویژه در نواحی غیرعادی پوست خانم ها شامل صورت (مخصوصا در چانه)، اطراف سینه ها و زیر ناف مشاهده می گردند که اغلب به دلیل مشکلات هورمونی به وجود می آیند و گاهی با مشکلات قاعدگی همراه هستند. این مو ها ظاهر پوست را بد جلوه می دهند ، مخصوصا افرادی که بر روی صورت خود مو های زائدی دارند. اما دیگر نگران ظاهر نباسید ، زیرا در این مقاله شما را با 5 روش عملی رفع مو های زائد آشنا خواهیم کرد.

 

رفع مو های زائد

 

 

 

رفع مو های زائد

برای رفع مو های زائد و جلوگیری از ازدیاد آن ها، فرد حتما باید به پزشک مراجعه نماید و پس از انجام آزمایشات لازم، اقدام به مصرف دارو های تجویز شده نماید. این دارو ها جلوی رشد موهای جدید را خواهند گرفت، اما روی مو هایی که از قبل رشد کرده اند تاثیری ندارد. این مو ها را می توانید به شیوه های مختلفی از بین ببرید.

 

رفع مو های زائد

 

درمان مو های زائد زنان

به افزایش رشد مو در لب بالا، چانه، سینه، پشت، شکم و کشاله ران در زنان پر مویی گویند. اگر این حالت همراه با سایر علائم و نشانه های افزایش هورمون مردانه باشد برای مثل فرد دچار طاسی طرح مردان، جوش، بم شدن صدا، کاهش اندازه پستان گردد به آن مرد نمایی می گویند. در اغلب موارد علت پرمویی در خانم ها افزایش مقدار هورمون مردانه می باشد که علت های مختلفی دارد.

اساس درمان پر مویی رفع و درمان بیماری زمینه ای به وجود آورنده این مشکل می باشد. در مواردی که نمی توان علت خاصی برای پر مویی یافت، باید برای از بین بردن مو اقدام کرد.

همراهان مجله ی پزشکی رایان درمان باید توجه داشته باشد که حداقل مدت زمان لازم برای مشاهده تاثیرات درمانی داروها 6 الی 12 ماه خواهد بود و تا حصول نتیجه مطلوب بهتر است از روش های مکانیکی مثل تراشیدن ، بی رنگ کردن و کندن مو استفاده نمایید. آن دسته از مو هایی که مدتهای مدیدی رشد می کنند و دارای ضخامت زیادی می باشند، به درمان دارویی پاسخ مناسب نمی دهند و روش های فیزیکی برای از بین بردن آن ها لازم است. رشد مو ها در ماه های تابستان بیشتر سایر ماه ها می باشد؛ لذا آثار درمانی دارو کمی کاهش می یابد.

 

 

رفع مو های زائد

روش های رفع مو های زائد

کندن یا بند انداختن مو ها که برخلاف نظر همگان موجب اضافه شدن یا کلفت شدن مو ها نمی گردد. استفاده از کرم های موبر موجب نرمی پوست می شود، اما روی رویش آن ها تأثیری نخواهد داشت .

لیزر ریشه مو ها تنها روشی است که اگر به درستی انجام گیرد و همین طور مداوم و با رعایت توصیه های بهداشتی خاصی باشد، مو ها را به طور دائمی از بین خواهد برد.

روش های عملی رفع مو های زائد

دکلره یا بی رنگ کردن مو ها: که موهای ظریف و کرک مانند و تیره رنگ بدن خانم ها را به خوبی بی رنگ خواهد کرد، اما مو های زائد با این روش به خوبی رنگی نمی گردند.

کرم های مو بر: پس از یک هفته باید مجددا مورد استفاده قرار گیرد. کرم را روی پوست بدن بمالید و بعد از مدت معینی ( طبق دستور مصرف روی جعبه ) با آب و صابون منطقه مورد نظر را شست و شو دهید و کاملا خشک کنید . سپس با کرم مرطوب کننده پوست خود را مطوب نمایید .

 

 

رفع مو های زائد

 

تراشیدن مو های زائد: در این روش برخلاف تصور عامه مو ها زبر نمی شوند، فقط چون مو ها به صورت مایل بریده می گردند تا هنگامی که موها کوتاه باشند به نظر زبر می آیند، زیرا برخلاف خواب طبیعی مو رشد خواهد کرد. هنگامی که به اندازه کافی بلند گردند نرم می گردند . هیچ وقت مو ها نباید به صورت خشک تراشیده گردند. باید با استفاده از صابون یا خمیر ریش تراشی روی مو ها را کف زد و تیغ را در خلاف جهت خواب موها کشید.

بند انداختن یا کندن به وسیله موچین : نباید بطور مکرر و متناوب انجام گردد ، زیرا حفره های ریزی در پوست به وجود می آورد.

مومک: مو ها را از ریشه می کند و معمولا ظرف 4 الی 6 هفته موها ظاهر می گردد و در ضمن رشد مو ها را کندتر خواهد کرد. مومک را باید در جهت خواب مو بر روی پوست مالید شود و با زرورق یا پارچه ی نازک در خلاف جهت مو ها کنده گردد.

 

منبع : رایان درمان

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ