سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 14
کل بازدید : 49797
کل یادداشتها ها : 78
خبر مایه


هنگامی که صبح ها از خواب بیدار می شوید امکان دارد بوی دهان خود را حس کنید و در بعضی از اوقات ممکن است در مورد به وجود آمدن مشکلات دهان و دندان نگران شوید . اما در اغلب موارد ، بوی بد دهان در هنگام صبحگاه مساله مهم و نگران کننده ای نیست . در بعضی از موارد هم ممکن است ، بوی بد غیر عادی نشان دهنده یک مشکل در زمینه ی سلامت دهان و دندان باشد. در این مقاله از مجله ی پزشکی رایان درمان در مورد بوی بد دهان و دلایل وجود بوی بد دهان در هنگام صبح صحبت خواهیم کرد .

 

دلایل وجود بوی بد دهان در هنگام صبح

 

 

بوی بد دهان

همه انسان ها صبح ها که از خواب بیدار می شوند شرایط مشابهی را در دهان خود تجربه کرده اند و به واسطه بوی بد شکل گرفته در این قسمت از بدن ( دهان ) تمایلی ندارند که قبل از مسواک زدن با فرد دیگری صحبت کنند.

طبق تحقیقات انجام شده ، بوی بد دهان پس از بیدار شدن از خواب و یا در صبحگاه تنها به علت این که چند ساعت را بدون مسواک زدن گذرانده اید ، شکل نمی گیرد. یکی از دلایل اصلی در این قضیه عدم تولید بزاق در دهان و در هنگام خواب می باشد . بزاق به صورت معمول باکتری های تولیدکننده ی بوی بد موجود در دهان را از بین می برد .به همین دلیل هم ، باکتری های تولید کننده ی بوی بد دهان بعد از خواب شبانه و عدم تولید بزاق به میزان کافی در دهان می توانند تکثیر شوند.

بوی بد دهان

دلایل وجود بوی بد دهان

هرچه دهان شما خشک‌تر باشد، احتمال ب وجود آمدن بوی بد دهان در صبح روز بعد نیز افزایش خواهد یافت . عمل خر و پف ، نفس کشیدن از طریق دهان و استفاده از بعضی داروها هم می توانند سبب بروز خشکی دهان منجر بشوند، که این امر بر ازدیاد بوی بد دهان تاثیر بیشتری می گذارد .

البته در بیشتر موارد، بوی بد دهان در هنگام صبح مسئله نگران کننده ای نیست ، اما در بعضی از موارد ممکن است بوی بد غیر عادی نشان دهنده و یا ناشی از یک مشکل در زمینه ی سلامت دهان و دندان باشد. در این موارد اغلب نخستین شک مربوط به ابتلا به بیماری های لثه می رود ، که با بیماری قلبی و سکته مغزی پیوند خورده است. حتما چک کنید که اگر بوی دهان شدیدتر از حالت عادی خود در روز های دیگر ( و یا مواقع دیگر ) شده است ، حتما برای چکاب و بررسی دقیق دهان و دندان خود به پزشک مراجعه کنید .

 

دلایل وجود بوی بد دهان 

 

اگر می خواهید بوی بد دهان صبحگاهی را کاهش دهید ، حتما قبل از خواب شبانه مسواک زدن و استفاده از نخ دندان را فراموش نکنید تا بوی بد دهان در هنگام صبح کاهش یابد . لازم به ذکر است که تمام مواد غذایی باقی مانده در دهان شرایط مناسب‌ تر و بهتری را برای تکثیر باکتری ها در دهان و دندان ها فراهم می کنند.

مسواک زدن شما حداقل باید 2 الی 3 دقیقه طول بکشد و حتی در صورت امکان یک دقیقه کف خمیر دندان را در دهان خود نگه دارید . مسواک زدن زبا هم بسیار عالی می باشد ، به علت این که یش از نیمی از باکتری های باعث بوی بد دهان روی زبان رشد می کنند.

حتی استفاده از دهان شویه هم می تواند بسیار تاثیر گذار باشد . به خاطر داشته باشید که حتما نسبت به عدم ابتلا به مشکلات پوسیدگی دندان، لثه، آبسه، و دیگر مشکلات مرتبط با بوی بد دهان اطمینان حاصل کنید و از پزشک کمک بگیرید . زیرا اقدامات دیر تر جهت حل این مشکل ممکن است بوی بد دهان را تشدید کند و حتی منجر به مشکلات جدی تری شود .

 

منبع : http://rayandarman.com

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ