سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 18
بازدید دیروز : 14
کل بازدید : 49786
کل یادداشتها ها : 78
خبر مایه


روغن کرچک یک روغن گیاهی است که از لوبیا درخت کاستور مشتق شده است. اعتقاد بر این است که اسیدهای چرب که باعث ایجاد روغن کرچک می شوند،باعث تغذیه  پوست میشود.

بسیاری از مردم گزارش می دهند که با استفاده منظم، روغن کرچک به آنها کمک می کند که مژه ها و ابروهای ضخیم تر، مژه های بلندتری تری داشته باشند. آیا واقعا کار می کند؟

 

 

 

فواید سلامتی

روغن کرچک چه مزایای سلامتی دارد؟

روغن کرچک احتمالا بیشتر به عنوان یک ملین خوراکی شناخته شده است. اما برای بسیاری از اهداف، از جمله درمان آکنه و التهاب، و کاهش چین و چروک و لکه های سنی، افراد زیادی در سراسر جهان برای مدت طولانی مورد استفاده قرار می گیرند.

این یک ماده مرسوم در بسیاری از محصولات زیبایی است، زیرا می تواند یک اثر آبرسانی را به محصولات زیبایی اضافه کند بدون اینکه منافذ یا پوست را تحریک کند.

چگونگی استفاده از روغن کرچک بر روی مژه ها

قبل از خرید هر روغن کرچک، برچسب را بخوانید تا تأیید کنید که روغن کرچک خالص است. روغن کرچک که با سایر روغن ها یا مواد دیگر مخلوط شده است ممکن است موجب تحریک شود یا نتایجی را که می خواهید نگیرید.

دو نوع روغن کرچک برای زیبایی وجود دارد. اولین محصول روغن کرچک سرد است که در رنگ روشن است. دومین روغن کرچک سیاه جامائیکا است که قهوه ای تیره است.

روغن کرچک سیاه جامائیکا شهرت را به عنوان انتخاب برتر ترجیح داده شده در بسیاری از درمان های زیبایی تتوصیه میشود اما هر دو نوع روغن کرچک دارای خواص مشابهی هستند که ممکن است برای رشد مژه مفید باشد.

یک روز قبل از اولین درمان موی خود، مقدار کمی از روغن را در قسمت دیگری از پوست خود، مانند بازو امتحان کنید اگر شما هیچ سوزش پوستی را احساس نکردید میتوانید از روغن استفاده کنید.

بهترین زمان برای درمان مژه های شما قبل از رفتن به رختخواب است. برای درمان مژه های خود با روغن کرچک:

  • اطمینان حاصل کنید که مژه های شما تمیز و کاملا عاری از آرایش است.
  • یک مقدار کمی از روغن کرچک را با یک ساب پنبه آغشته کنید.
  • با ظرافت پنبه را در بالای خط موهای خود قرار دهید، مراقب باشید که هیچ یک از روغن ها را به چشم نفوذ نکند (اگر روغن به چشم شما نفوذ کند می تواند بسیار تحریک کننده باشد و باید فورا با آب آن را بشویید)
  • صبح روغن را با استفاده از آرایش یا آب بشویید.

آیا تحقیقی در مورد استفاده از روغن کرچک برای رشد مژه ها وجود دارد؟

مطالعات علمی وجود دارد که نشان می دهد روغن کرچک به رشد مو کمک می کند.

شواهدی وجود دارد که اسید ریسینولئیک، یک ترکیب شیمیایی که تقریبا 90 درصد روغن کرچک را تشکیل می دهد، ممکن است به کاهش میزان ریزش مو کمک کند. یک مطالعه نشان داد پروستاگلاندین D2 پروتئین پروتئین (PGD2) در مردان بالغ که دارای طاسی الگوی مردانه هستند.

تحقیقات دیگر نشان داد که اسید ریکینولیک ممکن است به مهار PGD2 کمک کند و به طور بالقوه باعث کاهش رشد مو در پوست سر شود.

تحقیق بیشتری باید انجام شود تا درک شود که آیا اسید ریسینولیک برای درمان سایر انواع ریزش مو می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مواردی که باید بدانید قبل از اینکه روغن کرچک را به مژه های خود بمالید.

هنگام استفاده از روغن کرچک به مژه ها، بسیار مراقب باشید که به چشم شما برخورد نکند. در صورتی که این کار انجام شود، چشم خود را با آب بشویید.

روغن کرچک به طور کلی به عنوان روغن  بی خطر محسوب می شود. با این حال، برخی افراد ممکن است واکنش حساسیتی به روغن کرچک داشته باشند. بهتر است قبل از اعمال آن به صورت خود، روغن کرچک را در یک منطقه کوچک پوست خود آزمایش کنید.

در اخر

در حالی که بسیاری از محصولات زیبایی که تضمین میدهند رشد مژه ها را با یک برچسب قیمت خوب ارائه دهند، روغن کرچک میتواند گزینه های مقرون به صرفه و طبیعی باشد.

روغن کرچک نیز آسان و به طور کلی برای استفاده بیخطری باشد. با کمی صبر و سازگاری، با استفاده از روغن کرچک، مژه های زیبایی طولانی تر و زیبا تر می توانید لذت ببرید.

 

منبع: طب فارسی

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ