سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 32
کل بازدید : 49726
کل یادداشتها ها : 78
خبر مایه


امروزه عده زیادی از مردم از افسردگی رنج می برند . بر طبق آماری که موسسه کاروین آمریکا منتشر کرده است ، از هر 10 آمریکایی 4 نفر به افسردگی دچار هستند . درمان افسردگی به یکی از معضلات پزشکان و دانشمندان تبدیل شده است . دارو های زیادی هستند که می توانید با تجویز پزشک از آنها استفاده کنید ولی همان دارو ها هم دارای خطرات جانبی هستند . جدیدا سازمان غذا و داروی آمریکا لیستی از دارو های گیاهی برای درمان افسردگی اعلام کرده است . اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که چاره هر بیماری را در دارو های گیاهی می بینید با ما در این قسمت از مجله نت سلامت همراه باشید تا با آنها آشنا شوید .

 

 

 

زعفران

 

 

 

درمان افسردگی

زعفران

یکی از مواد غذایی که برای ما ایرانی ها بسیار آشنا است ، زعفران می باشد . اگر از پدر و مادر خود بپرسید حتما به این مسئله که زعفران باعث خوشحالی و خنده می شود اشاره می کنند . اولین بار ابوعلی سینا در کتاب قانون خود به تاثیر این ماده غذایی بر خوش خویی اشاره کرده بود . امروزه دانشمندان به این نکته دست پیدا کرده اند که استفاده از کلاه زعفران ( در انتهای گل ، بخشی میله مانند ) تاثیرات مثبتی بر روی درمان افسردگی های خفیف دارند . البته شاید تنها نکته منفی این ماده غذایی ، قیمت بالای آن باشد .

 

مخمر سنت جان

مخمر سنت جان

این گل زیبا که در غرب آسیا بخش هایی از اروپا وجود دارد ، در ایران با نام هایی همچون گل راعی یا علف چای شناخته می شود . شما با مراجعه به نزدیک ترین عطاری می توانید مقداری از این گل تهیه کنید . عملکرد این گل دقیقا مانند دارو های ضد افسردگی می باشد . این گل دارای مقادیر زیادی سروتونین می باشد . سروتونین هورمونی است که باعث می شود ما احساس شادی کنیم . بیمارانی که افسردگی دارند معمولا سروتونین بدنشان پایین است . دارو های ضد افسردگی هم دقیقا همین عملکرد را دارند .

 

درمان افسردگی

سنبل الطیب

این گیاه در میان کهنسالان به علف گربه هم معروف است . چرا که بوی آن به حدی است که گربه از فواصل دور آن را استشمام کرده و به سمتش می رود .از ریشه هایی که بیش تر از 3 سال عمر داشته باشند برای ساخت دارو استفاده می شود . بعضی از آن دارو ها به شکل جوشانده مصرف می شوند که برای درمان افسردگی بسیار مناسب است و تجزیه می شود . این گیاه یک آرام بخش خوب و قوی است برای همین است که بهترین جایگزین برای دارو های آرام بخشی است که در درمان افسردگی استفاده می شود .

 

آووکادو

آووکادو

یکی از نشانه هایی که 70 درصد بیمارانی که به افسردگی دچار هستند ، سطح اسید فولیک پایین می باشد . این موضوع به خوبی بیان می کند که اسید فولیک و افسردگی با هم در ارتباط هستند . در تحقیقی هم ثابت شده است که بیمارانی که از دارو های دارای اسید فولیک بالا استفاده کرده اند ، سریع تر به روند بهبود بازگشته اند . آووکادو یکی از بهترین منابع اسید فولیک است . شما می توانید با مصرف آووکادو اسید فولیک بدن خود را بالا ببرید .

 

منبع : http://www.asandent.com

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ