سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 32
کل بازدید : 49727
کل یادداشتها ها : 78
خبر مایه


کهیر عارضه ای است که برای بسیاری از ما به وجود آمده است. علت ایجاد کهیر متفاوت می باشد برخی به دلیل انواع حساسیت ها دچار کهیر می شوند و برخی دیگر با گرم شدن هوا نیز کهیر می زنند. کهیر به دانه های قرمز رنگی می گویند که گاهی با هم یکی می شوند و یک ناحیه از پوست را درگیر می کنند. هر جایی از بدن ممکن است دچار کهیر شود.در این متن روشهای سنتی درمان کهیر را بیاموزید.

 

درمان کهیر

 

 

 

روش های طبیعی درمان کهیر 

اولین روش برای درمان کهیر استفاده از آنتی هیستامین ها می باشد. ما در این مطلب از آسان دنت برای شما عزیزان از روش های ساده و سنتی درمان کهیر در منزل صحبت می کنیم. با ما در ادامه متن همراه باشید. برای درمان کهیر روش های ساده تری نیز وجود دارد که بسیار کم ضرر می باشد. استفاده از جعفری یکی از این روش ها می باشد، یک مطالعه? علمی نشان داد که جعفری از ترشح هیستامین ها جلوگیری می کند. اگر دچار کهیر شده اید، مقداری جعفری را آب بگیرید و کمی آب سبزیجات مثل هویج یا گوجه فرنگی، به آن اضافه کنید تا خوشمزه شود و بعد بنوشید. این روش را حتما در درمان کهیر استفاده کنید.

 

استفاده از  تاج خروس در درمان کهیر


درمان کهیر

 

 

به گفته? دکتر جان هاینرمن، انسان شناس پزشکی و نویسنده? دائره المعارف میوه ها، سبزیجات، و گیاهان و بسیاری کتاب های دیگر درباره? گیاهان و خوراکی ها، چای درست شده از دانه های تاج خروس شستشو دهنده? خوبی برای کهیر، اگزما، و پسوریازیس است. برای درست کردن این چای، دو قاشق مرباخوری دانه? تاج خروس را در سه فنجان آب جوش ریخته و بگذارید 10 تا 20 دقیقه خیس بخورد. من اگر بخواهم کهیر خودم را درمان کنم، کمی هم گل حنا به ان اضافه می کردم.

 

 زنجبیل مفید در درمان کهیر

 


درمان کهیر

 

وقتی تری ویلارد، گیاه درمان گر کانادایی و رئیس انجمن پزشکان گیاه درمان گر و نویسنده کتب درسی گیاه درمانی نوین، در اثر آلرژی غذایی دچار کهیر شد، 250 گرم زنجبیل را در چهار لیتراب به مدت پنج دقیقه خیساند و در آن را در آب داغ وان استحمام خود ریخت. بعد از مدتی دراز کشیدن در آن، تن خود را با اسفنج آغشته به چای بابونه (یک قاشق مرباخوری در یک فنجان آب جوش) مالش داد. او میگوید این کار همیشه مؤثر است.حتما از این روش استفاده کنید و تاثیرش را ببینید.

 

 

مخلوط روغن های اسانس موثر در درمان کهیر


درمان کهیر

 

عطر درمانگرها مصرف روغن بابونه را برای درمان کهیر توصیه می کنند.  یکی دو قطره روغن اسانس را مستقیماً روی کهیر ریخته و آن را بمالید. به گفته? دکتر آلبرت لئونگ، متخصص گیاهان دارویی، روغن اسانس های زیره? سیاه اروپایی، میخک، و بادرنجبویه هم ضد حساسیت هستند. مخلوط کردن چند قطره از هر یک از این روغن ها در مقداری روغن گیاهی پمادی آرام کننده می سازد که می تواند خارش را تسکین دهد. فراموش نکنید که روغن اسانس را نخورید، چون بسیار غلیظ است و حتی مقدار بسیار کم آن می تواند سمی باشد.  مخلوط گیاهان. برخی گیاه درمانگ رها نوشیدن چای سنبل الطیب را برای تسکین کهیر ناشی از تنش و فشار روانی توصیه می کنند، چون سنبل الطیب آرام کننده? طبیعی بسیار خوبی است. عده ای هم مالیدن ژل صبر زرد(آلوئه ورا) را برای درمان کهیر پیشنهاد می کنند. برای کهیرهای بسیار خارش دار، چند مشت بلغور جودوسر را در وان آب گرم استحمامتان بریزید. به طرز عجیبی مؤثر است. پونه? دمبرگ داریا نعناع فلفلی هم، به صورت چای یا مایع شستشو، دردرمان کهیر مؤثر است. منتول که یکی از ترکیبات موجود در نعناع هاست، خاصیت تسکین دهندگی خارش دارد.

 

منبع: http://www.asandent.com

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ