سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 31
بازدید دیروز : 14
کل بازدید : 49799
کل یادداشتها ها : 78
خبر مایه


در گذشته کشیدن دندان بدون دارو های بی حسی و با یک انبر بزرگ انجام می شده است که حتی خیلی وقتی منجر به کشیده شدن چند دندان با هم نیز می شده است . یکی از بدترین انواع درد دندان ؛ دندان درد سینوسی می باشد در گذشته هیچ درمانی برای این درد وجود نداشته است ولی امروزه با پیشرفت علم به راحتی می توان آن را درمان کرد .

 

 

دندان درد سینوسی

 

 

 

سینوس چیست ؟

درواقع سینونس ها حفره های هستند که در داخل  جمجمه انسان ها قرار دارند . معمولا در جمجمه هر فردی تعداد زیادی از این حفره ها یا سینوس ها وجود دارند که از هوا پر شده اند . در 90 درصد موارد علت دندان درد سینوسی ، یک جفت سینوس هستند که در فک بالایی پشت  استخوان‌های پشتی چشم قرار گرفته‌اند . این سینوس ها بسیار آسیب پذیر هستند و می توانند درد های زجر آوری را ایجاد کنند . از آنجایی که ریشه های دندان های آسیایی به این سینوس ها بسیار نزدیک هستند ، این نزدیکی باعث می شود که درد این سینوزیت ها با دندان درد اشتباه گرفته شود . وقتی که سینوس ها متورم می شوند ، این درد ها ایجاد می شوند . البته جمع شدن بیش از حد مایعات در سینوس ها نیز در ایجاد درد بی تاثیر نیست .

علائم دندان درد سینوسی چیست ؟

یکی از راحت ترین راه ها برای تشخصی درد های سینوسی ، توجه به دندان هایی است که درد می کنند . معمولا در این گونه درد ها ، بیش از یک دندان با هم درد می گیرند و خیلی کم پیش می آید که سینونس ها باعث درد در یک دندان بشوند . یکی دیگز از علائم درد های سینوسی زمانی خود را نشان می دهد که شما سرما خورده باشید یا اینکه به آنفولانزا دچار شده باشد . در چنین مواردی است که وقتی شما از جای خود بلند می شوید یا اقدام به راه رفتن می کنید ، سینوس های شما شروع به درد گرفتن می کنند .

 

دندان درد سینوسی

راه درمان دندان درد سینوسی

تنها راه برطرف کردن درد این نوع دندان درد ، برطرف کردن تورم سینوس ها می باشد . وقتی که میزان این تورم ها کاسته شود ، کم کم درد شما بهبود پیدا می کند . اما بهتر است برای ریشه کن کردن عفونت های سینوسی از یک دوره درمانی آنتی بیوتیک استفاده کنید . استفاده از اسپری های بینی و دارو های دیگر نیز برای از بین بردن عفونت های سینونس ها توصیه می شود . البته همه این درمان ها باید زیر نظر پزشک صورت بگیرد .

نکته : دندان درد های معمولی شباهت بسیاری به دندان درد های سینوسی دارند پس بهتر است قبل از اینکه شروع به درمان کنید پیش دندانپزشک بروید و با او مشورت کنید .

 

منبع :  http://www.asandent.com

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ