سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 45
بازدید دیروز : 14
کل بازدید : 49813
کل یادداشتها ها : 78
خبر مایه


روماتیسم بیماری است اکه از سنین کهنسالی به بالا شایع تر است و همچنین در زنان نیز بیشتر دیده می شود. این بیماری مفصل ها و استخوان ها را درگیر می کند. در این مطلب از سایت آسان دنت برای شم از درمان روماتیسم به صورت خانگی و طبیعی صحبت می کنیم. پیشنهاد می شود با ما همراه باشید.

 

درمان روماتیسم

 

 

 

درمان روماتیسم با داروهای گیاهی

برای درمان روماتیسم 20 گرم پودر زنجبیل را با مقداری روغن سیر مخلوط نموده، آنها را خوب بهم بزنید، محل درد را تمیز نموده، سپس از مخلوط حاصل مقداری بر محل درد بمالید و ببندید تا اینکه حدوداً بعد از سه ساعت محل موضع را باز کنید، این عمل را به مدت 15 روز تکرار کنید. برای درمان روماتیسم خوردن روزی یک حبه سیر در صبح ناشتا به مدت یک هفته تا ده روز بسته به شدت روماتیسم مفید می باشد.  استفاده از جوشانده ی پوست سیب درختی داروی مفیدی جهت درمان روماتیسم می باشد. روزانه 30 تا 40 گرم پوست سیب را در نیم لیتر آب جوشانیده  و پس از صاف کردن آن را در صبح و عصر میل نمایید. پیشنهاد می شود این روش های ساده را برای درمان روماتیسم حتما امتحان کنید.

 

پمادها و مرهم های گیاهی درمان روماتیسم


درمان روماتیسم

 

 

پماد گردو برای درمان روماتیسم :

  مواد لازم: مغز گردوی کهنه 2 عدد، پوست سبز گردو که تر و تازه باشد 20 گرم، انغوزه 15 گرم، فلفل سیاه 10 گرم، پیه خوک 200 گرم طرز تهیه ابتدا مغز گردو را با پوست سبز آن مخلوط کرده بعد پیه خوک را به انها افزوده آنقدر حرارت بدهید که پیه خوک پخته شود. از این پماد در حمام گرم به محل درد بمالید.

 پماد اسطو خودوسی برای درمان روماتیسم : 

گل اسطو خودوسی 2 مثقال، گل بابونه 2 مثقال، آویشن 2 مثقال، روغن کنجل 4 مثقال. طرز تهیه: اسطو خودوس، بابونه و آویشن را مخلوط نموده و در نیم لیتر آب به مدت 2 ساعت بخیسانید، سپس روغن کنجد را به آن اضافه نموده، حرارت بدهید بطوری که آب بخار شود و روغن بماند، از این پماد هر بار کمی از آن را بر روی پارچه ی نازکا نخی پهن نموده بر محل درد قرار دهید.

 پماد بابونه برای درمان روماتیسم:

  مواد لازم: گل بابونه خشک 2 مثقال، روغن زیتون نیم لیتر، کافور 2 مثقال طرز تهیه: گل بابونه خشک را با روغن زیتون مخلوط نموده به مدت سه ساعت به روش بن ماری حرارت داده، بعد کافور را در آن حل کنید و آن را خوب بهم بزنید و به محل درد بمالید. (روش بن ماری روش حرارت غیر مستقیم است که در آن گیاه را در ظرفی همراه با کمی آب ریخته و آن را داخل ظرف دیگری که محتوی آب در حال جوشیدن است، قرار داده و حرارت می دهند.) 

مرهم دارچین برای درمان روماتیسم :

مواد لازم: دارچین 5 مثقال، خردل 3 مثقال، زنجبیل 3 مثقال، برگ گزنه ترو تازه و 50 گرم، گل بابونه 20 گرم، زرده ی تخم مرغ 3 عدد طرز تهیه: ابتدا برگ گزنه را بکوبید تا خوب له شود، بعد بقیه را آسیاب کرده تا نرم شوند مجموعه را با زرده ی تخم مرغ مخلوط نموده و بهم بزنید تا کاملا بصورت مرهم درآید بعد در حمام گرم به محل درد مالیده و ماساژ داده شود تا عرق ریزی شروع شود.

 

روشها و مرهم های بیشتر برای درمان روماتیسم


 

درمان روماتیسم

 

پماد سیر .مواد لازم: سیر رنده شده 10 گرم، جوزهندی 20 گرم، بسفایج 20 گرم، هل سبز 20 گرم، پوست درخت کاج 30 گرم، فلفل قرمز 20 گرم، روغن کوهان شتر 100 . گرم .طرز تهیه: ابتدا روغن کوهان شتر را به روش بن ماری ذوب کرده، سپس سایر اجزا را مخلوط کرده، نرم اسیاب نموده و به ان اضافه کنید، خوب به هم بزنید و هفته ای 3 روز ( یک روز در میان ) در حمام گرم به محل بمالید، این عمل را چندین هفته تکرار کنید. پماد کندر:مواد لازم: کندر 20 گرم، زرده تخم مرغ یک عدد، حنا 20 گرمطرز تهیه: کندر و حنا را مخلوط کرده، نرم سابیده مجموعه را با زرده تخم مرغ خمیر نموده و به هم بزنید و بر محل درد بمالید.پماد سورنجان: مواد لازم: سورنجان 30 گرم، خولنجان 20 گرم، افتیمون 20 گرم، انغوره 20 گرم، روغن زیتون 50 گرم.طرز تهیه: کلیه اجزاء فوق ( به جز روغن زیتون ) را مخلوط کرده، نرم ساییده شود مجموعه را با روغن زیتون خمیر نموده، به مدت 2 روز در آفتاب بگذارند. بعد آنرا گرم گرم به محل درد بمالند. پماد کرفس:مواد لازم: کرفس 50 گرم، تخم هویج 20 گرم، زنیان 20 گرم، تخم کرفسی 20 گرم، تخم جعفری 20 گرم، روغن کنجد یا زیتون مقدار لازم.طرز تهیه: ابتدا کرفس را رنده کنید و خوب بکوبیده و له نمایید سپس سایر اجزا (به غیر از روغن کنجد یا زیتون) را نرم به سایید و بقیه را به آنها اضافه کنید و خوب به هم زنید و بر محل درد بمالید و کمپرس کنید.

 

منبع: http://www.asandent.com/

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ