سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 41
بازدید دیروز : 14
کل بازدید : 49809
کل یادداشتها ها : 78
خبر مایه


یکی از بیماری هایی که سلامت پا را تهدید می کند ، واریس می باشد . این بیماری که معمولا خود را به صورت رگ های آب و بنفش تیره خود را نشان می دهد ، شایع ترین بیماری عروقی در دنیا می باشد . جمعیتی حدود 20 درصد از مردم دنیا به این بیماری دچار هستند و برخلاف باور مردم که فکر می کنند واریس تنها در خانوم ها اتفاق می افتاد ، این بیماری در اقایان نیز شایع است و خانوم ها به دلیل تغییرات هورمونی که دارند بیشتر در معرض این بیماری هستند . برای درمان واریس پا می توانید از روش های ساده و خانگی استفاده کنید .

 

درمان واریس پا

 

 

 

راه های درمان واریس پا

ورزش کردن

ساده ترین و ارزان ترین راه برای درمان واریس ، ورزش کردن می باشد . همه ما از فواید ورزش کردن آگاه هستیم و دیگر نیازی نیست در مورد انها حرف بزنیم . ورزش کردن باعث می شود تا عمل گردش خون در رگ های ما با صلابت و قدرت بیشتری صورت بگیرد . بر طبق مطالعات دانشمندان ، نشستن های طولانی و عدم تحرک ، شایع ترین دلیل ابتلای افراد به واریس پا می باشد . پس شما می توانید تنها با روزی نیم ساعت ورزش کردن نه تنها از واریس پیشگیری کنید و آن را درمان کنید ، بلکه بر سایر مشکلاتی که بر اثر بی تحرکی بوجود می آیند ، فائق شوید .

وزن استاندارد

افرادی که وزن زیادی دارند ، به دلیل فشار زیادی که به رگ های آنها وارد می شود بیشتر در معرض ابتلا به واریس پا می باشند . به همین علت است که خانوم های میانسال بیشترین آمار مبتلایا به این بیماری را دارند . فشار زیاد به رگ های خون باعث برگشت خون در رگ ها و ورم کردن می شود . بر طبق مطالبی که در مجله هافینگتون پست منتشر شده است ، کسانی که دارای اضافه وزن می باشند ، خیلی سخت تر می توانند واریس خود را تشخیص دهند و نسبت به درمان آن اقدام کنند .

رژیم های غذایی ضد التهابی

یکی از مهم ترین علت هایی که باعث شده است ابتلا به واریس در میان مردم زیاد شود ، تغییر عادت های غذایی می باشد . استفاده از رژیم های غذایی ناسالم باعث می شود که به جریان خودن ما آسیب وارد شود . از جمله موادی که می توانند باعث ایجاد مشکلاتی در جریان خون شوند ، می توان به سدیم ، شکر ، روغن های ترانس و کافئین اشاره کرد . به همین علت است که شما می توانید با استفاده ار رژیم های غذایی سالم که خاصیت ضد التهابی دارند ، تا مقدار زیادی از ابتلا به واریس جلوگیری کنید .

 

درمان واریس پا

قره قاط و شاه بلوط هندی

این دو گیاه از باستانی ترین دارو هایی هستند که انسان برای درمان مشکلات وریدی از آن استفاده می کند . مشکلت وریدی شامل : درد، ورم قوزک پا، احساس سنگینی، تیر‌کشیدن پا و گرفتگی عضلانی می باشند . استفاده از این دو گیاه برای انسان کاملا بی خطر است و هیچ گونه عوارضی ندارد . این دو گیاه به دفع آب اضافی بدن کمک می کنند و می توانند جریان خون در میان شریان های ما را تسریع ببخشند .

استفاده از روغن های اسانس

یکی دیگر از راه های دیگر برای درمان واریس پا ، استفاده از روغن های اسانس می باشد . این روغن ها می توانند گردش خون را تسریع ببخشند و از ورم های وریدی بکاهند . از جمله معروف ترین این روغن ها می توان به روغن سرو اشاره کرد . برای استفاده از این روغن ، باید قسمتی که دچار مشکل شده است دوبار در روز با این روغن ماساژ دهید و این کار را تا دو هفته تکرار کنید .

 

منبع : http://rayandarman.com

 

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ