سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 37
بازدید دیروز : 14
کل بازدید : 49805
کل یادداشتها ها : 78
خبر مایه


در مورد استفاده از رنگ مو در دوران بارداری اختلاف نظرهای فراوانی وجود دارد. برخی برای اعتقاد هستند که رنگ مو در دوران بارداری برای جنین بسیار خطرناک است، اما برخی دیگر از این دارد که رنگ مو در دوران بارداری هیچ گونه مشکلی ایجاد نمی کند. بنابراین ما تصمیم گرفتیم که در این بخش از مجله پزشکی رایان درمان درباره ی استفاده از رنگ مو در دوران بارداری و عوارض و یا فواید آن صحبت کنیم.


رنگ مو در دوران بارداری و بررسی عوارض آن

 

 

 

رنگ مو در دوران بارداری

 

شاید شما هم از آن دسته از خانم‌های باشید که دلتان نخواهد در دوران بارداری موهای سفید و یا بدون تنوعی داشته باشید ،بنابراین بهتر است بدانید  در مورد رنگ کردن موها در دوران بارداری و عوارض ناشی از رنگ های شیمیایی نظرات علمی قطعی وجود ندارد.البته درصد بسیار ناچیزی از مواد شیمیایی رنگ ها در صورت تماس با کف سر می‌توانند اثرات منفی و زیان باری  بر جنین داشته باشند.

یکی از اصلی ترین درگیری های ذهنی در زمان شروع بارداری نگرانی در مورد تغییراتی است که ممکن است بارداری در ظاهر یک زن جای بگذارد. معمولا خانمها در دوران بارداری بیشتر نسبت به ظاهر خود حساس هستند.

بر طبق تحقیقات انجام شده از آنجایی که ترشحات هورمونی و سیستم دفاعی در دوران بارداری دچار تغییرات زیادی می شوند، بنابراین امکان دارد در این دوران به برخی از موادی که در گذشته با حساسیت نداشته اید واکنش‌های آلرژی‌ زا داشته باشید. با این تفاسیر اگر مش ، های لایت ، رنگ کردن مو ها و غیره تا انتهای بارداری ( تا پایان دوره 9 ماهه بارداری)  مخصوصاً در سه ماهه اول دوران بارداری انجام نشود بهتر است.

بسیاری از متخصصان بر این عقیده هستند که بهتر است تا انتهای سه ماهه دوم بارداری رنگ کردن موها عقب بیافتد. عده ای از متخصصان دیگر پیشنهاد می‌کنند که بهتر است خانم های باردار از هایلایت کردن و مش کردن موها در دوران بارداری استفاده کنند ( به دلیل عدم تماس مستقیم رنگ مو با کف سر ). برخی از پزشکان عقیده دارند که مواد شیمیایی رنگ ها توسط ساقه ی مو ها جذب می گردد و پوست سر مواد را جذب می کنند و از خود عبور خواهد داد.

 

 

رنگ مو در دوران بارداری و بررسی عوارض آن

 

 

آسیب‌پذیری جنین با استفاده از رنگ مو در دوران بارداری

 

بر طبق تحقیقات انجام شده در آزمایشات بر روی حیوانات انجام شده است مواد شیمیایی در رنگ ها موجب نقص جنین شده اند. استفاده از رنگ زیاد بوده و ظاهرا این مطالعات بر روی انسان به نتایج قطعی نرسیده است.

به این دلیل که تا کنون پاسخ قطعی به مسئله ی استفاده و یا عدم استفاده از رنگ مو در دوران بارداری داده نشده است، هیچکس رنگ کردن موها را در ابتدای بارداری نفی کرده است. اما به دلیل تقسیمات سلولی و ایجاد شبکه های عصبی در جنین در سه ماهه اول بارداری استفاده از هر نوع ماده شیمیایی و جذب آن می‌تواند اثرات زیان باری را بر روی جنین به جا بگذارد. البته دقت کنید که خانم هایی که در زمینه های آلرژیک تنفسی ، پوستی و یا گوارشی دارند، باید بیشتر از سایرین نگران انجام امور آرایشی و زیبایی پر خطر باشند.

پزشکان به طور دقیق نمی توانند پیش بینی کنند استفاده از مواد آرایشی تاثیر هورمونی و یا آلرژیکی می تواند بر روی یک خانم باردار داشته باشد. بنابراین پیشگیری را بهتر از درمان می دانند، و این امر به دلیل این است که در دوران بارداری،  خانم ها قادر به استفاده از هر نوع دارویی نمی باشند و در این شرایط ،عاقلانه تر این است که خانم های باردار خودشان را با خطر بروز آلرژی های جدید رو به‌ رو نکنند.

 

 

رنگ مو در دوران بارداری و بررسی عوارض آن

 

 

امیدواریم از این مطلب در مجله راه درمان که در مورد استفاده از رنگ مو در دوران بارداری و خطرات ناشی از آن بود بهره کافی را برده باشید و در آینده مطالب دیگر ما را نیز دنبال کنید.


منبع : http://rayandarman.com

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ