سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 30
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 49695
کل یادداشتها ها : 78
خبر مایه


درمان اگزما و خارش پوست موضوع این بخش از مجله پزشکی اسان طب است. اگزما یک بیماری پوستی همراه با خارش است که شخص را کلافه می کند. برای درمان این بیماری باید روشهایی را به کار ببرید تا بیماری تان بهتر شود. به عنوان مثال سعی کنید از خوراکی هایی با طبع خنک استفاده کنید. مثل کاهو، خاکشیر، خیار، هندوانه و … . همچنین پوست تان را مرطوب کنید تا کمتر بخارد.

 

 

درمان اگزما و خارش پوست

 

 

 

درمان اگزما و خارش پوست


در این بخش از مجله پزشکی اسان طب برخی روشهای درمان اگزما و خارش پوست را برای شما آماده کرده ایم.

اثرات هوای خشک

اگزما و خارش پوست در نتیجه خشک شدن هوا ، به ویژه در ماه های زمستان که گرمای مصنوعی حاصل از وسایل حرارتی در خانه جریان دارد، بدتر می شود.  از آنجا که خشکی هوا موجب افزایش خارش ناشی از اگزما و التهاب پوست میگردد ،لازم است فرد مبتلا و خانواده وی قبل از هر چیزی به مرطوب نگاه داشتن هوای داخل خانه توجه کنند.

استحمام با آب ولرم

برای درمان اگزما و خارش پوست حمام ولرم کنید. پزشکان معتقدند استحمام مرتب احتمال ابتلا به عفونت را کاهش داده و به نرم شدن پوست کمک میکند. اکثر متخصصان به فرد مبتلا میگویند حمام کنید. اما با آب ولرم. از استحمام با آب خیلی گرم و یا سرد بپرهیزید.

چرب نگه داشتن پوست

اجتناب از مصرف صابون هنگام استحمام به شرطی که در پایان استحمام از یک مرطوب کننده جهت جلوگیری از خشک شدن پوست استفاده شود،لزومی ندارد. اگر نمی تونید پوست را پس از استحمام چرب کنید نباید زیاد حمام کنید. چربی مانع از خروج آب از پوست میگردد. دائم سعی کنید پوست تان را با کرم چرب کنید.

 

 

درمان اگزما و خارش پوست

درمان اگزما و خارش پوست

پوشیدن لباس ها ی نخی

برای درمان خارش پوست لباسهای نخی بپوشید. پوشیدن لباس های نخی در صورتی که با پوست در تماس باشند بسیار بهتر از لباس های پلی استر و بخصوص پشمی است. از پوشیدن لباس های تهیه شده از الیاف مصنوعی و خارش زا و نیز لباس های تنگ یا لباس هایی که به اندازه بدن نیستند اجتناب کنید. این قبیل لباس ها علاوه بر آن که تنگ و چسبان به نظر میرسند، عامل تحریک و خارش پوست نیز میباشند.

یکبار شستن و دوبار آب کشیدن

برای درمان اگزما و خارش پوست مهم اینست که لباستان خوب ابکشی شود. در مورد شستن لباس های افراد مبتلا به درمان اگزما و خارش پوست ،نوع ماده شوینده به اندازه مساله آبکشی اهمیت ندارد. باید اطمینان یابید که مواد شوینده کاملا شسته و از لباس جدا شده اند. هنگام شستشوی لباس بیش از حد از مواد شوینده ننمایید و همواره لباس ها رو دوبار آبکشی کنید.

 

 

منبع: https://asanteb.com

 

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ