سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 32
کل بازدید : 49705
کل یادداشتها ها : 78
خبر مایه


روغن نارگیل در بسیاری از موارد از جمله افزایش وزن، کاهش کلسترول و افزایش سطح انرژی موثر خواهد بود. از خواص این روغن در درمان آفتاب ‌سوختگی بد نیست اطلاعاتی را دانسته باشید.

 

روغن نارگیل

 

 

روغن نارگیل و بررسی آن

 

روغن نارگیل چیست؟

مزایای روغن نارگیل برای آفتاب ‌سوختگی چیست؟

طریقه مصرف روغن نارگیل برای کاهش یا درمان آفتاب ‌سوختگی

برای جلوگیری از آفتاب‌ سوختگی چه کنیم؟

 

روغن نارگیل

 

نارگیل نوعی میوه بوده که در مناطق گرمسیر موجود بوده و برای همه مصارف آشپزی، زیبایی و دارویی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. افرادی که در مناطق گرمسیر جهان زندگی می‌کنند، همیشه از روغن نارگیل به عنوان یک مرطوب‌کننده مناسب استفاده می‌کنند. در نظر داشته باشید که هم‌اکنون روغن نارگیل در بسیاری از محصولات پوست و مو استفاده می‌شود.

این روغن از گوشت نارگیل تولید شده، بدین صورت که برای تهیه روغن نارگیل تصفیه شده، قبل از استخراج روغن ابتدا گوشت آن را  خشک کرده، سپس برای حذف ناخالصی‌ها و از بین بردن بوی آن اقدام خواهیم کرد.

 

مزایای روغن نارگیل برای آفتاب ‌سوختگی

 

روغن نارگیل اغلب به عنوان یک دارو برای از بین بردن آفتاب ‌سوختگی یاد می‌شود، اما با این حال تحقیقات گسترده‌ای در زمینه استفاده از این روغن به عنوان درمان آفتاب ‌سوختگی انجام نشده است. توجه داشته باشید که این روغن خشکی و خارش پوست ناشی از آفتاب‌سو ختگی را درمان خواهد کرد.

برخی از مزایای روغن نارگیل که به کاهش آفتاب‌ سوختگی در پوست کمک خواهد کرد، شامل موارد زیر است:

 

مرطوب‌کننده

مقدار بالای چربی در روغن نارگیل آن را به یک مرطوب‌‌کننده خوب تبدیل خواهد کرد. در طی یک آزمایش، روغن نارگیل و روغن معدنی برای افرادی که دارای پوست بسیار خشکی می‌باشند، مقایسه شده و مشخص شد که هر دو روغن به بهبود رطوبت پوست کمک شایانی کردند (طریقه مصرف: 2 بار در روز)، اما 2 هفته پس از استفاده مکرر از آن‌ها مشخص شد که روغن نارگیل موثرتر می‌باشد، با این حال، برای تایید اثربخشی روغن نارگیل، به عنوان درمان برای پوست‌های خشک، تحقیقات بیشتری لازم است.

ضد خارش

آفتاب‌ سوختگی اغلب باعث ایجاد خارش در پوست افراد خواهد شد. اگزما نیز یکی دیگر از مواردی است که باعث خشکی پوست و خارش خواهد شد. اگزما در کودکان بیشتر از بزرگسالان شایع بوده، به همین خاطر روغن نارگیل و روغن معدنی برای درمان این وضعیت نیز مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است.

 

 

روغن نارگیل

 

این روغن و روغن معدنی این بار به عنوان درمان برای کودکان مبتلا به اگزاما خفیف تا متوسط مورد آزمایش و مقایسه قرار گرفتند، بدین صورت که تقریبا 1 قاشق چای‌خوری از هر دو روغن دو بار در روز و به مدت دو ماه بر روی پوست کودکان اعمال شد. پس از اتمام دو هفته مشخص شد که باز هم روغن نارگیل موثرتر از روغن معدنی عمل کرده و بیش از 90 درصد کودکان توسط روغن نارگیل به بهبودی متوسط و یا عالی دست یافته بودند. لذا نتایج فوق بیانگر این است که روغن نارگیل خارش ناشی از آفتاب ‌سوختگی را تا حد زیادی کاهش خواهد داد.

ضد التهاب

روغن نارگیل منبع بسیار خوبی برای آنتی‌اکسیدان‌ها بوده و برای از بین بردن التهاب پوست بسیار مفید و موثر می‌باشد. در حقیقت، روغن نارگیل التهابات پوستی ناشی از آفتاب‌ سوختگی را به میزان زیادی کاهش خواهد داد.

همراهان آسان طب؛ جالب است بدانید که روغن نارگیل بر روی یک موش صحرایی نیز مورد آزمایش قرار گرفته و نتایج حاصله بیانگر این است که این روغن به طور موقت قادر به کاهش التهاب بوده و همچنین باعث کاهش تب در موش صحرایی شده و حتی درد آن را نیز کاهش خواهد داد.

 

نحوه استفاده از روغن نارگیل برای آفتاب ‌سوختگی

 

در نظر داشته باشید که روغن نارگیل را به صورت سرد بر روی پوست مصرف کنید. روش‌های پردازش نیز که از گرما یا مواد شیمیایی استفاده می‌کنند، برخی از اجزای روغن نارگیل را از بین برده و ممکن است برای آفتاب ‌سوختگی مفید باشد.

توجه داشته باشید که مصرف روغن نارگیل برای آفتاب ‌سوختگی نباید راه اول افراد برای درمان باشد. آکادمی پوست آمریکا اولین گام برای درمان آفتاب ‌سوختگی را حمام آب سرد پیشنهاد داده و سپس استفاده از مرطوب‌کننده‌های پوستی را توصیه می‌کند.

همچنین طبق بیانات بنیاد سرطان پوست، لوسیون‌های حاوی روغن، باعث بروز گرما در پوست‌های سوزانده شده خواهند شد، بنابراین می‌توانند تا حد زیادی سوختگی را تشدید کنند. از این جهت، حداقل یک روز پس از بروز سوختگی از روغن نارگیل بر روی پوست خود استفاده کنید.

به هنگام بهبود پوست شما پس از آفتاب‌ سوختگی، روغن نارگیل به عنوان یک مرطوب­‌کننده بسیار مفید خواهد بود. این روغن را هم می‌توان به تنهایی و هم به همراه یک عامل آرام‌بخش پوست، مانند یک قطره اسانس اسطوخودوس یا ژل آلوئه‌ورا ترکیب کرده و استفاده کرد.

در نظر داشته باشید که برای کاهش التهاب از کرم هیدروکورتیزون نیز می‌توان استفاده کرد، همچنین مصرف داروهای خوراکی ضد التهاب نیز مفید خواهد بود. ضمنا هیدراتاسیون نیز می‌تواند بسیار موثر باشد زیرا پوست سوزانده شده از بقیه قسمت‌های بدن آب دریافت خواهد کرد.

توجه داشته باشید که اگر فرد پس از آفتاب‌ سوختگی دچار تاول شده باشد، این نشان از یک آفتاب سوختگی جدی بوده و در این صورت نباید از روغن نارگیل استفاده شود، زیرا آفتاب ‌سوختگی که موجب بروز تورم می‌شود، از نوع دوم سوختگی بوده و اگر این تورم‌ها گسترده و با علائم دیگری مانند لرز، سردرد و یا تب همراه باشد، حتما باید به پزشک مراجعه نمایید.

 

برای جلوگیری از آفتاب ‌سوختگی چه باید کرد؟

 

روغن نارگیل

 

 

برای کاهش خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان پوست، پیشگیری از آفتاب ‌سوختگی بسیار مهم می‌باشد. بهترین راه برای جلوگیری از آفتاب‌ سوختگی، استفاده از کرم ضد‌آفتاب بوده زیرا مانع ورود اشعه ماوراء بنفش (UV) به پوست می‌شود. محصولاتی که حاوی عامل حفاظت از پوست در مقابل خورشید (SPF) می‌باشند، عملکرد بهتری برای محافظت از پوست در برابر آفتاب‌ سوختگی دارند.

برخی از محصولات ضد‌آفتاب حاوی روغن بوده و در حقیقت این روغن‌ها به تعداد SPF موجود در انواع کرم‌ها کمک بسزایی خواهد کرد، از این جهت طبق مطالعات انجام شده، این روغن دارای SPF تقریبا 7 بوده و این دومین روغنی بوده که دارای بیشترین مقدار SPF می‌باشد. روغن زیتون در مقدار SPF کمی بالاتر از روغن نارگیل بوده و رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

راه‌هایی برای جلوگیری از آفتاب‌ سوختگی

 

حتی الامکان در گرم‌ترین و داغ‌ترین ساعات روز به بیرون نروید

پوشیدن لباس و کلاه مناسب که از پوست شما در مقابل نور خورشید محافظت کند

از کرم ضدآفتاب به اندازه کافی و به صورت مرتب استفاده کنید

نکته قابل توجه این است که کرم ضدآفتاب حتما ضد آب بوده و مقدار SPF موجود در آن حداقل 30 باشد

ضمنا ابرها و پنجره‌ها از اشعه UVA محافظت نکرده و علاوه بر این آب به صورت باران و برف نیز تاثیر اشعه ماوراء بنفش را افزایش خواهد داد. کرم ضد آفتاب باید 15 تا 30 دقیقه قبل از خارج شدن از منزل استفاده شده و سپس هر 2 ساعت یکبار ترمیم شود، اما ممکن است زمانی که فرد در معرض وقوع باران و یا عرق کردن قرار بگیرد، زودتر از این موعد نیاز به استفاده دوباره از کرم ضد آفتاب داشته باشد. رعایت تمام نکات فوق برای پیشگیری از آفتاب‌ سوختگی ضرورت دارد، زیرا آفتاب‌ سوختگی معمولا 3 تا 4 ساعت پس از آسیب‌دیدگی قابل مشاهده نخواهد بود.

 

 

منبع: https://asanteb.com

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ