سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 49528
کل یادداشتها ها : 78
خبر مایه


ردچوبه یک ادویه معمولی بوده و از ساقه‌های زیرین یا ریشه گیاه Curcuma longa تشکیل شده است. زردچوبه بومی جنوب آسیا بوده و عضو خانواده Zingiberaceae یا زنجبیل می‌باشد. این ادویه به عنوان یک داروی گیاهی هزاران سال در طب پزشکی آیور ودا و چین استفاده شده است. کشور هند توانسته 78 درصد عرضه جهانی زردچوبه را افزایش دهد، بد نیست بدانید که چای زردچوبه دارای خواص بی‌نظیری می‌باشد.

 

 

چای زردچوبه

 

 

 

مطالب این مقاله عبارتند از:

چای زردچوبه چیست؟

نُه مورد از مزایای بی‌نظیر چای زردچوبه

آماده‌سازی چای زردچوبه به چه صورت انجام می‌شود؟

حقایقی در رابطه با چای زردچوبه:

کورکومین نوعی عنصر فعال در زردچوبه است.

کورکومین عامل به وجود آورنده رنگ زرد زردچوبه است.

کورکومین دارای خواص ضدالتهابی و تقویت کننده ایمنی بدن می‌باشد.

چای زردچوبه چیست؟

کورکومین دارای قابلیت زیستی پایینی می‌باشد، این بدان معناست که بدن زمان‌بندی و جذب مواد جامد را سخت می‌کند. به همین دلیل، مکمل‌های زردچوبه با غلظت‌های بالا تضمین شده کورکومین، شناخته می‌شوند.

چای زردچوبه که از ریشه آن و یا پودر خالص تهیه شده، یکی از موثرترین روش‌های مصرف این ادویه می‌باشد. لازم به ذکر است که هیچ توصیه خاصی برای مصرف روزانه زردچوبه وجود نداشته و بر اساس تحقیقات موجود، مصرف روزانه پیشنهاد شده بسته به شرایط مورد استفاده برای درمان، متفاوت می‌باشد. بیشتر تحقیقات حاکی از آن است که مصرف روزانه پودر زردچوبه در بزرگسالان 400 تا 600 میلی‌گرم و مصرف آن به صورت ریشه خشک یا ریشه رنده شده، 1 تا 3 گرم در روز باشد. بهترین راه برای اطمینان از اینکه زردچوبه خوب و خالصی داشته باشید این است که خودتان آن را تهیه کنید.

 

9 مورد از مزایای بالقوه چای زردچوبه

مصرف چای زردچوبه مزایای بسیاری را به همراه داشته و ما در این مقاله قصد داریم تا به 9 مورد از آن‌ها بپردازیم.

علائم آرتروز را کاهش می‌دهد

کورکومین به عنوان یک ضد التهاب، می‌تواند به کاهش علائم آرتریت کمک نماید. مطالعه انجام شده در سال 2017 بر روی 206 نفر از بزرگسالانی که مبتلا به آرتریت روماتوئید بودند، نشان داد که 63 درصد از آن‌ها جهت مدیریت علائم خود از مکمل‌های غیر ویتامین استفاده می‌کنند، در حالی که زردچوبه محبوب‌ترین محصول برای رفع این بیماری می‌باشد.

عملکرد سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد

خواص آنتی اکسیدانی، ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد باکتریایی کورکومین برای بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن اثبات شده است. تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که کورکومین به عنوان یک مدولاسیون ایمنی عمل کرده و به تنظیم عملکرد سلول‌های ایمنی در برابر سرطان کمک بسزایی خواهد کرد.

عوارض قلبی عروقی را کاهش می‌دهد

مطالعات متعددی نشان داده‌اند که کورکومین به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب قوی نقش مهمی در سلامت قلب خواهد داشت. مطالعه‌ای در سال 2012 نشان داد که مصرف 4 گرم کورکومین به صورت روزانه، 3 روز قبل و 5 روز پس از جراحی پیوند عروق کرونر، خطر ابتلا به مشکلات حاد قلب و حمله قلبی را تا 17 درصد کاهش خواهد داد.

 

 

چای زردچوبه

به پیشگیری و درمان سرطان کمک می‌کند

یکی دیگر از خواص درمانی کورکومین، فعالیت ضد سرطانی آن است. به نظر می‌رسد که کورکومین به عنوان یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب، خطر ابتلا به جهش‌های سلولی و سرطان را به میزان زیادی کاهش می‌دهد. علاوه بر این، مطالعات متعدد نشان داده‌اند که کورکومین دارای خواص ضد توموری، محدود کردن رشد تومورها و گسترش سلول‌های سرطانی است.

براساس یک بررسی پزشکی در سال 2014 مشخص شد که بیش از 2000 مقاله با استفاده از کلمات کلیدی “کورکومین” و “سرطان” منتشر شده است. استفاده از کورکومین به عنوان یک درمان برای سرطان در کنار شیمی درمانی و پرتودرمانی در حال بررسی است.

به کنترل سندرم روده تحریک‌پذیر یا IBS کمک می‌کند

 مصرف کورکومین سال‌هاست در داروهای سنتی به عنوان درمان برای بسیاری از شرایط گوارشی استفاده می‌شود. مطالعات متعدد نشان داده‌اند که کورکومین می‌تواند به کاهش درد ناشی از IBS کمک کرده و کیفیت زندگی افراد مبتلا به این بیماری را بهبود بخشد.

باعث جلوگیری و درمان آلزایمر می‌شود

مطالعات نشان داده‌اند که کورکومین می‌تواند به کاهش شانس چندین بیماری مغزی کمک کرده و قدرت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن با کاهش آسیب سلولی، التهاب و رسوب‌های آمیلوئید یا پلاک‌هایی که در این شرایط رخ می‌دهد، همراه خواهد بود. لازم به ذکر است که کورکومین قادر به کاهش یا پیشگیری از برخی نارسایی‌های عصبی نیز می‌باشد.

حفاظت از آسیب‌های کبدی، سنگ‌های صفراوی و کنترل شرایط کبد

مطالعات متعدد نشان داده اند که کورکومین می‌تواند از آسیب‌های کبدی و آسیب‌های شیمیایی مرتبط با صفرا جلوگیری کند.

کمک به جلوگیری و کنترل دیابت

هزاران سال است که از زردچوبه برای بهبود و درمان بیماری دیابت استفاده می‌شود. مطالعات متعدد با استفاده از مدل‌های حیوانی و انسانی نشان داده‌اند که مکمل کورکومین می‌تواند دارای خواص ضد دیابتی باشد.

کنترل و درمان بیماری ریه

محققان معتقدند که خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی کورکومین می‌توانند تا حد زیادی به کاهش علائم بیماری مزمن یا طولانی‌مدت ریه کمک نمایند. یک بررسی پزشکی در سال 2017 به این نتیجه رسید که کورکومین به درمان آسم، فیبروز ریوی، کیست، سرطان ریه و بیماری مزمن انسدادی ریه کمک فراوانی خواهد کرد.

آماده‌سازی چای زردچوبه به چه صورت انجام می‌شود؟

چای زردچوبه می‌تواند از پودر زردچوبه خالص یا رنده شده تهیه شود. لازم به ذکر است که غلظت بالاتری از کورکومین در چای زردچوبه قابل دسترس biologically یا قابل جذب خواهد بود.

مراحل تهیه چای زردچوبه:

4 فنجان آب جوش

اضافه کردن 1 تا 2 قاشق چای خوری از پودر زردچوبه و یا زردچوبه رنده شده

آن‌ها را با هم مخلوط کرده و اجازه دهید تا 10 دقیقه بجوشد.

 

چای زردچوبه

 

چای آماده شده را در داخل فنجان ریخته و پس از خنک شدن میل نمایید.

بسیاری از افراد برای خوش طعم شدن و جذب بهتر آن، مواد دیگری را به چای زردچوبه اضافه می‌کنند، برخی از این افزودنی‌ها شامل موارد زیر خواهد بود:

عسل، شیرین کننده‌ها، شیره بادام، شیره نارگیل، روغن نارگیل، کره و غیره

فلفل سیاه که حاوی پیپریرین است نوعی ماده شیمیایی بوده که به جذب کورکومین کمک کرده و می‌تواند طعم بهتری به چای بدهد.

لیمو، آهک و یا زنجبیل نیز برای افزایش خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی در چای استفاده شده و سبب بهبود طعم آن خواهد شد.

 

منبع: آسان طب

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ