سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مدیر وبلاگ
 
آمار واطلاعات
بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
کل بازدید : 49575
کل یادداشتها ها : 78
خبر مایه


همان طور که می دانید رایج ترین بیماری در فصل های سرد سال سرما خوردگی و آنفولانزا است. این دو بیماری هر کدام می توانتد باعث بروز مشکلات فرعی نیز بشوند. یکی از این مشکلات فرعی گلو درد است. گلو درد زمانی اتفاق می افتد که حلق و یا اطراف لوزه ها توسط ویروس یا باکتری ها عفونت کرده باشند. این عفونت معمولا خود را به صورت التهاب، درد، سوزش و گرفتگی صدا نشان می دهد. برای درمان گلو درد لازم نیست که حتما پیش دکتر بروید و از دارو های مختلف استفاده کنید. این مشکل را می توان با استفاده از راه های طبیعی و آسان درمان کرد.

 

 

 

درمان گلو درد

 

 

 

استفاده از عسل

یکی از بهترین مواد برای درمان گلو درد عسل است. استفاده از این ماده برای درمان بیماری ها سابقه ای چند هزار ساله دارد. مصری های باستان 4 هزار سال پیش نیز از عسل برای رفع مشکلات بدن استفاده می کردند. نه تنها عسل یک ماده ضد التهابی و ضد باکتری می باشد، بلکه یک تقویت کننده طبیعی بدن نیز می باشد. هر چه بدن شما قوی و نیرومند تر باشد، شما سریع تر می توانید با بیماری ها مقابله کنید.

طرز استفاده: عسل را می توانید با آب لیمو مخلوط کرده و به صورت نوشدنی میل کنید و یا اینکه دو قاشق عسل را در 250 گرم آب گرم حل کرده و هر روز چند بار آن را قرقره کنید.

استفاده از مریم گلی

گیاه مریم گلی نیز سرشار از مواد ضد التهابی است که می تواند به شما در درمان گلو درد کمک کند. تا سال ها این خاصیت مریم گلی پنهان مانده بود تا این که در سال 2012 تحقیقاتی که در آمریکا انجام شده بود نشان داد، دهان شویه هایی که در آن از عصاره مریم گلی استفاده شده است تاثیر چند برابر دارو های شیمایی مشابه دارد.

طرز استفاده: بدین منظور مفداری برگ خشک مریم گلی تهیه کنید و سپس انها را به خوبی له کنید. سپس آن را در یک کتری آب جوش بریزید تا جوش بیاید. این جوشانده را هر روز به مدت 5 بار قرقره کنید.

استفاده از آویشن

یکی از قدیمی ترین دارو ها که برای درمان گلو درد استفاده می شود آویشن است. این ماده یکی از بهترین مواد ضد التهابی است. آویشن همچنین خاصیت خلط آوری دارد که می تواند به شما در رفع گرفتگی صدا نیز کمک کند.

طرز استفاده: 200 گرم آب را بجوشانید و سپس مقداری آویشن ار در آن بریزید. بعد از اینکه 10 تا 15 دقیقه این محلول جوشید، آن را از صافی رد کنید و بعد خوردن صبخانه و عصرانه میل کنید.

استفاده از لیموترش

لیمو ترش برای درمان بسیاری از بیماری ها کاربرد دارد که گلو درد تنها یکی از آنها می باشد. این ماده نه تنها دارای مواد شد التهابی و ضد عفونی کننده است، بلکه به دلیل داشتن ویتامین ث می تواند تولید گلبول های سفید را نیز افزایش دهد و به این ترتیب مقاومت بدن شما را بالاتر ببرد.

طرز استفاده: لیموترش را با آب گرم مخلوط کرده و با محلول به دست آمده قرقره کنید. این کار را چندین بار در روز انجام دهید تا علائم بیماری از بین برود.

 

منبع: نت سلامت

 






طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ